smiling coast of the Gambia - Reisverslagen van peter geerdink - WaarBenJij.nu smiling coast of the Gambia - Reisverslagen van peter geerdink - WaarBenJij.nu
smiling coast of the Gambia

met studenten in serrekunda Gambia. Wat een open e vriendelijke wereld. Ondanks de werkelijke armoede zijn de Gambianen toegankelijk en open. na een prima reis zijn we in Senegambiabeach hotel op ons gemak en maken we van daaruit allerlei excursies en bezoeken. We zijn al in de kerk geweest (een happening met prachtig koor) en hebben de eerste contacten gelegd met bestuur en leerkrachten van de scolen diewe gaan helpen. de komende dagen zijn we aardig druk met allerlei afspraken. Zo gaan we naar de minister van buitenlandse zaken (ms. Tangara) den Bisschop van Banjul, de universiteit van Gambia en Gambiancollege, een hogeschool in Banjul. Verder gaan we vanmiddag naar een ziekenhuis in Brikama, waar we namens het Scheperziekenhuis van Emmen een couveuse gaan aanbieden. (deze couveuse is door toedoen van Niels de Vries en zijn moeder beschikbaar gesteld). Dinsdagmorgen gaan we voor het eerst naar de scholen van de CCLK; de scholen waar onze studenten lessen gaan geven en de leerkrachten gaan helpen. Ben zeer benieuwd wat de ervaringen zullen zijn. Al met al tot nu toe een fantastische reis.